Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



PRVNÍ VOLBA LÉKÁRNÍKA 2024: VETERINÁRNÍ KLOUBNÍ VÝŽIVA



Nezávislá anketa První volba lékárníka, určená zaměstnancům lékáren, se v kompetenci Health communication vyhlašuje již od roku 2018. V letošním roce došlo k zjednodušení sběru dat, aby pro respondenty byla co nejpříjemnější a nezabrala jim tolik času. Díky této inovaci probíhá anketa ve čtyřech dílčích etapách, přičemž každý účastník může volit v rámci tematických celků i v jejich podkategoriích.

První sada kategorií ankety První volba lékárníka 2024, do které mohli lékárníci a farmaceutičtí asistenti vstoupit, byla otevřena k vyplnění do května 2024 (1. 3. - 15. 5. 2024). Nabídla 4 kategorie volně prodejných přípravků lékárenského sortimentu:

  • Alergie
  • Prevence kardiovaskulárních chorob
  • Nemoci znachlazení včetně chřipky
  • Veterinaria

Respondenti uváděli v těchto kategoriích a jejich podkategoriích z volně prodejných léčivých přípravků, doplňků stravy, kosmetických přípravků či potravin pro zvláštní lékařské účely ten, který považují za produkt první volby na základě vlastních zkušeností. První etapy ankety se zúčastnilo celkem 515 lékárníků působících v lékárnách různého typu a formě vlastnictví - z nezávislých, řetězcových i nemocničních lékáren celé ČR. Vždy uváděli produkty své volby na prvním až třetím místě v každé kategorii. Tyto hlasy slouží zaměstnancům lékáren jako cenné informace o preferencích a zkušenostech svých kolegů.

A protož je již několik let patrný vzrůstající trend nakupování veterinárních přípravků v lékárnách a v lékárenských e-shopech, byla kategorie Veterinaria oproti minulým ročníkům nezávislého průzkumu První volba lékárníka rozšířena o podkategorie Kloubní výživa a Péče o srst. Obě nové kategorie nabízejí nesezónní produkty oproti již dříve zařazeným kategoriím veterinárních Antiparazitik. 

V kategorii Kloubní výživa zvítězily veterinární přípravky pro péči o pohybový aparát psů pod značkou AlavisTM. Svůj hlas ji dalo bez mála 38 % respondentů, kteří v této kategorii hlasovali. Coby produktu první volby mu bylo odevzdáno celkem 279 hlasů, na první příčku ho uvedlo 193 respondentů.

Veterinární přípravky AlavisTM zvítězily v anketě První volba lékárníka v kategorii kloubní výživa


Jak toto hodnocení odborné veřejnosti vnímáte? Ptáme se Aleše Tomana, obchodního ředitele pro značku Alavis.

A.T.: Velice nás to potěšilo a děkujeme za projevenou důvěru. Spolupráci s lékárníky, stejně jako s veterinárními lékaři, považujeme za stěžejní pro naplňování naší vize, kterou je podpora a prodloužení aktivního života zvířat a lidí.

Co považujete za hlavní pilíře této spolupráce?

A.T.: Na jedné straně je to široké spektrum našich veterinárních přípravků zaměřených na podporu imunity, hojení, pomoc při léčbě nádorových onemocnění, prevenci a účinnou podporu při řešení akutních i chronických stavů pohybového aparátu či během léčby antibiotiky. Druhým pilířem je právě spolupráce s odborníky, kteří dokáží přípravek vhodně a individuálně doporučit.

Jsou pro Vás lékárny důležitým partnerem?

A.T.: Spolupráce s lékárnami je pro nás dlouhodobě velmi důležitá. Naším cílem je, aby každý klient měl nejen možnost produkt zakoupit, ale také měl přístup k odbornému poradenství, které lékárny poskytují. Lékárna je navíc vnímána klienty jako bezpečné, známé a důvěryhodné prostředí... a slovo lékárníka má pro ně váhu!

Předchozí otázkou jsme se dotkli i obchodu. Pojďme se tedy podívat blíže na oceněný sortiment. Jaká je Vaše strategie vývoje veterinárních přípravků?

A.T.: Jsme přesvědčeni, že si každý klient zaslouží tu nejlepší možnou péči, a proto naše produkty naplňují bez výjimky heslo: „Pokud by některý náš produkt šlo ještě zlepšit, udělali bychom to!" Při sestavování receptur vycházíme z odborných studií. Proto veterinární přípravky AlavisTM z kategorie kloubní výživy obsahují aktivní látky jako jsou glukosamin, chondroitin sulfát, MSM, CBD, Celadrin a/nebo patentované kolageny COLLYSSTM a CARTIDYSSTM.

AlavisTM  - to nejsou jen přípravky pro pohybový aparát. Co dalšího v lékárnách nabízíte?

A.T.: Mezi klienty i odborníky je velmi dobře hodnocený AlavisTM Sanicell, veterinární přípravek s obsahem IP6 (inositolhexafosfátu) a Ca2+-Mg2+, určený pro pacienty s nádorovými onemocněními a opakovanými záněty. Dále AlavisTM Calming, na bázi bílkovin kolostra, L-Theaninu a thiaminu, který pomáhá zvládnout stresové situace a uklidnit zvířata bez ospalosti a utlumení. Majitelé jej typicky používají během oslav Nového roku, ale lze jej podávat i na zklidnění během návštěvy u veterinárního lékaře, salonu, při cestování nebo jako součást dalších opatření při separační úzkosti. Nesmím opomenout AlavisTM Curenzym, enzymatický přípravek na podporu rekonvalescence a hojení po chirurgických a stomatologických zákrocích, vhodný i jako doplněk antibiotické terapie. A AlavisTM Multivitamín pro psy a kočky, který používáme během rekonvalescence, po porodu, při zažívacích potížích, včetně parazitární infestace, a u seniorů na podporu vitality.

Novinkou letošního roku jsou AlavisTM Oční kapky Premium. Můžete nám je představit?

A.T.: Rádi. ALAVISTM Oční kapky Premium jsou superoxidovaný, pH neutrální roztok s extraktem z Aloe vera. Přípravek je tedy bezpečný pro všechny druhy zvířat, aplikace je bezbolestná, neštípe a nedráždí. Neobsahují alkohol, steroidy ani antibiotika. Využití je široké. Slouží k výplachu svědivých a podrážděných očí a k čištění očního okolí od nečistot a prachu. Což ocení především plemena s dlouhou srstí kolem očí, stejně jako brachycefalická plemena psů a koček, která trpí častými dermatitidami kožních záhybů v okolí nosu.  Snižují mikrobiální zátěž v místě aplikace, takže jsou vhodné i při zánětech oční bulvy a okolí. Potlačují projevy tzv. „suchého oka". Navíc extrakt z Aloe vera zklidňuje podrážděné oči. 

Pane řediteli, máme před sebou čas dovolených. Dotýká se sezónnost také prodeje přípravků značky Alavis?

A.T.: Veterinárních přípravků značky AlavisTM se sezónní výkyvy příliš nedotýkají, protože naše produkty se obvykle podávají dlouhodobě, ať už jde o kloubní výživu, podporu imunity nebo přípravky na zlepšení kůže a kožních derivátů.

Závěrem se vrátíme do lékárny. Jaké změny v chování spotřebitelů Vám dělají největší radost?

A.T.: Kategorie veterinárních přípravků je pod drobnohledem odborné i chovatelské veřejnosti. Máme radost z toho, že majitelé psů a koček mají často velmi dobrý přehled o novinkách a aktivně se zajímají o složení i účinnost. A není pro ně jediným kritériem nákupu cena výrobku, ale hledají kvalitu a účinnost. A také, že svou spokojenost ochotně sdílí v referencích.

Děkujeme za rozhovor a přejeme značce AlavisTM, aby i nadále ve všech směrech naplňovala svůj slogan: ALAVIS, ZNAČKA VÍTĚZŮ! Aby platil nejen u lékárníků, ale hlavně u majitelů zvířat i u samotných mazlíčků.

-red-

Zpět

V DUBNU V BRNĚ

Srdečně vás zveme na první, prezenční kongres roku 2025, který se bude konat 9. dubna 2025 v Brně, v Quality Hotelu Brno Exhibition Centre. Kongres bude rozdělený na dopolední a odpolední část, každá bude samostatně akreditována. Kongres je určený pro lékárníky, farmaceutické asistenty a další nelékařské zdravotnické profesionály. Opět se můžete těšit na kvalitní odborný program a na setkání s lektory, partnery i kolegy z lékáren. Registrovat se můžete již nyní na stránce organizátora: https://www.healthcomm.cz/. Při registraci můžete využít volný vstup přes kód Magazínu: MAG25BR

CHŘIPKA AKTUÁLNĚ

Podle ředitele Odboru ochrany veřejného zdraví a zástupce hlavní hygieničky ČR, Matyáše Fošuma, je situace s chřipkou a ostatními respiračními infekcemi ve stavu očekávaném podle předchozích sezón. Zatím není důvod pro celoplošná protiepidemická opatření. Dále je v kompetenci jednotlivých krajských hygienických stanic nastavit potřebná protiepidemická opatření, a to podle aktuální situace v daném kraji. Státní zdravotní ústav dále uvádí, že od 1. září 2024 podstoupilo očkování proti covid-19 více než 300 tisíc osob, proti chřipce více než 725 tisíc osob. Ve 4. týdnu roku 2025 je stav na úrovni 1940 nemocných na 100 000 obyvatel, což představuje vzestup o téměř 30 % oproti předchozímu týdnu. V kategorii chřipkových onemocnění (ILI) se pak za stejné období nemocnost zvýšila o téměř 80 %. Čísla ovlivní začínající jarní prázdniny.

JUBILEJNÍ X. ON-LINE KONGRES HEALTHCOMMU

Zveme lékárníky a farmaceutické asistenty k účasti na jubilejním, desátém 3D 360° online kongresu Healthcomm Professional – BERN. Společně se od 20. března do 22. dubna 2025 podíváme do Švýcarska, speciálně do jeho hlavního města. Během 30dní můžete studovat v jedinečném konceptu kongresu ve virtuálním světě 3D prostoru. Na účastníky čeká pečlivě vybraný odborný i doprovodný program. Program kongresu bude rozdělen do dvou samostatně akreditovaných bloků přednášek, což vám umožní flexibilně si přizpůsobit účast podle vašich časových možností. Kongres se uskuteční online na platformě www.healthcomm.cz, kde se můžete již nyní zaregistrovat a získat všechny důležité informace. Pokud při registraci zadáte kód PHAR25BE, získáte bezplatný přístup.

DOPORUČUJEME