
Po dvou letech covidových restrikcí a nucených home office, kdy bylo žádoucí se kolegům co nejvíce vyhýbat, se většina lidí těší na vánoční večírky a neformální setkání se svými spolupracovníky. A zdá se, že navzdory extrémně drahým energiím a vysoké inflaci se jim jejich přání splní. Více než 80 procent firem totiž firemní večírky v prosinci pořádat bude. Vyplývá to z průzkumu, který pro Sodexo Benefity, největšího poskytovatele zaměstnaneckých benefitů na českém trhu, zpracovala v listopadu agentura Ipsos na vzorku 125 zaměstnavatelů.
„Je to celkem pochopitelné, není možné pořád věci odkládat až na někdy. Myslím, že dříve nebo později se stejně budeme muset všichni smířit s tím, že to, co se nyní děje, je dost možná nový normál. Člověk je tvor společenský a interakce s jinými lidmi potřebuje," říká Martina Machová, HR ředitelka společnosti Sodexo Benefity, a dodává: „Většina firem si navíc teambuildingové akce a různé eventy musela v časech epidemie opakovaně odepřít, takže potřeba sejít se je o to větší."
Večírky se budou konat především v malých a středně velkých firmách - plánují je více než tři čtvrtiny společností do dvě stě padesáti zaměstnanců.
Z 20 % firem, které letos předvánoční setkání zaměstnanců nepořádají, 31 % uvádí, že si ho letos nemohou z finančních důvodů dovolit, a dalších 37 %, že ho od covidu nepořádají vůbec. Při plánování večírku počítá necelá polovina firem s vyššími výdaji. Třetina (34 %) navyšuje rozpočet o inflaci, aby byla akce stejně kvalitní jako v minulosti, ale jen 8 % plánuje utratit výrazně více. Nadpoloviční většina firem ale rozpočet navyšovat nehodlá, nebo ho dokonce sníží.
Dárky pro zaměstnance
Podobný postoj mají zaměstnavatelé k vánočním či novoročním dárkům, zaměstnance plánuje obdarovávat 86 % z nich. 23 % z nich ovšem hodlá dárek dát pouze některým jako odměnu, například za mimořádné pracovní výkony. Zároveň platí, že štědřejší jsou menší firmy do 100 zaměstnanců. Mezi firmami s více než 500 zaměstnanci dává dárky plošně jen 10 % z nich a mezi firmami nad 1000 zaměstnanců dokonce jen necelá 3 %.
Většina společností přitom počítá s výdaji do 500 Kč (26 %) či do 1000 Kč (24 %). „Velikost firmy v tomto případě nehraje roli. Jde spíše o to, zda si společnost může nebo nemůže dovolit své lidi odměnit. HR rozpočty jsou nyní poměrně napnuté, a tak často na dárky prostě tolik financí nezbývá," říká Machová.
Nejčastěji se jedná o hmotné dárky (56 %), ale oblíbené jsou dárkové poukazy (29 %), finanční odměna (23 %) a benefity pro volný čas (21 %). Benefity Sodexo využívá 700 000 zaměstnanců a v největší benefitní síti je zapojeno více než 70 000 partnerů, u kterých je možné benefity uplatnit.
Více informací na https://www.sodexo.cz/
Zdroj: komunikační agentura Seteva
Třetí zářijovou sobotu si připomínáme Světový den dárců kostní dřeně. Slaví se ve více než 50 zemích na všech kontinentech jako poděkování všem dárcům krvetvorných buněk. Český červený kříž oceňuje humánní přístup a obětavost těch, kteří darovali krvetvorné buňky za účelem záchrany zdraví či života, a letos počtvrté předal 43 dárcům Plaketu prof. Haška – významného českého imunologa, který svými mezinárodně uznávanými objevy vytvořil teoretické předpoklady pro úspěšné transplantace kostní dřeně. Slavnostní oceňování se odehrálo 16. září v prostorách Kaiserštejnského paláce.
Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL) povede Mgr. Kateřina Podrazilová, Ph.D., která vystřídá dosavadní ředitelku Mgr. Irenu Storovou, MHA. 19. 9. 2023 to oznámilo ministerstvo zdravotnictví. Podrazilovou vybral do čela ústavu ministr zdravotnictví Vlastimil Válek na základě výsledků výběrového řízení. Podrazilová je předsedkyní lékové komise Svazu zdravotních pojišťoven České republiky, kde měla na starost agendu lékové politiky. V minulosti v SÚKL působila na postu ředitelky sekce cen a úhrad. Jejím úkolem bude zajistit bezproblémové fungování ústavu a zaměřit se především na dostupnost léků.
6. 9. 2023 odstartoval další 3D online kongres, tentokrát z Polska. 30denní kongres je určen lékárníkům, farmaceutickým asistentům a dalším nelékařským zdravotnickým profesionálům. Na programu budou mj. témata: management v lékárně, novinky v antibiotické terapii, nedostatek léků v lékárnách, ovlivnění mikrobiomu pomocí fytoterapie, cévní věk nebo historie polských lékáren. K vidění bude srdce ve virtuální místnosti a na své expozice zvou kongresoví partneři. Každý odborný blok VII. 3D 360° kongresu Healthcomm Professional je ohodnocený 7 body do systému CV, takže dohromady za oba vystudované bloky můžete získat od ČLnK 14 bodů. Registrujte se na www.healthcomm.cz