Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



VYPNOU DRAHÉ ENERGIE FIREMNÍ VEČÍRKY?



Po dvou letech covidových restrikcí a nucených home office, kdy bylo žádoucí se kolegům co nejvíce vyhýbat, se většina lidí těší na vánoční večírky a neformální setkání se svými spolupracovníky. A zdá se, že navzdory extrémně drahým energiím a vysoké inflaci se jim jejich přání splní. Více než 80 procent firem totiž firemní večírky v prosinci pořádat bude. Vyplývá to z průzkumu, který pro Sodexo Benefity, největšího poskytovatele zaměstnaneckých benefitů na českém trhu, zpracovala v listopadu agentura Ipsos na vzorku 125 zaměstnavatelů.

„Je to celkem pochopitelné, není možné pořád věci odkládat až na někdy. Myslím, že dříve nebo později se stejně budeme muset všichni smířit s tím, že to, co se nyní děje, je dost možná nový normál. Člověk je tvor společenský a interakce s jinými lidmi potřebuje," říká Martina Machová, HR ředitelka společnosti Sodexo Benefity, a dodává: „Většina firem si navíc teambuildingové akce a různé eventy musela v časech epidemie opakovaně odepřít, takže potřeba sejít se je o to větší."

Večírky se budou konat především v malých a středně velkých firmách - plánují je více než tři čtvrtiny společností do dvě stě padesáti zaměstnanců. 

Z 20 % firem, které letos předvánoční setkání zaměstnanců nepořádají, 31 % uvádí, že si ho letos nemohou z finančních důvodů dovolit, a dalších 37 %, že ho od covidu nepořádají vůbec. Při plánování večírku počítá necelá polovina firem s vyššími výdaji. Třetina (34 %) navyšuje rozpočet o inflaci, aby byla akce stejně kvalitní jako v minulosti, ale jen 8 % plánuje utratit výrazně více. Nadpoloviční většina firem ale rozpočet navyšovat nehodlá, nebo ho dokonce sníží. 

Dárky pro zaměstnance

Podobný postoj mají zaměstnavatelé k vánočním či novoročním dárkům, zaměstnance plánuje obdarovávat 86 % z nich. 23 % z nich ovšem hodlá dárek dát pouze některým jako odměnu, například za mimořádné pracovní výkony. Zároveň platí, že štědřejší jsou menší firmy do 100 zaměstnanců. Mezi firmami s více než 500 zaměstnanci dává dárky plošně jen 10 % z nich a mezi firmami nad 1000 zaměstnanců dokonce jen necelá 3 %.

Většina společností přitom počítá s výdaji do 500 Kč (26 %) či do 1000 Kč (24 %). „Velikost firmy v tomto případě nehraje roli. Jde spíše o to, zda si společnost může nebo nemůže dovolit své lidi odměnit. HR rozpočty jsou nyní poměrně napnuté, a tak často na dárky prostě tolik financí nezbývá,"  říká Machová.

Nejčastěji se jedná o hmotné dárky (56 %), ale oblíbené jsou dárkové poukazy (29 %), finanční odměna (23 %) a benefity pro volný čas (21 %). Benefity Sodexo využívá 700 000 zaměstnanců a v největší benefitní síti je zapojeno více než 70 000 partnerů, u kterých je možné benefity uplatnit. 

Více informací na https://www.sodexo.cz/


Zdroj: komunikační agentura Seteva

Zpět

15 LET OD PRVNÍHO KONGRESU

V březnu, konkrétně 5. a 6. 3. 2010, se v Brně konal vůbec první kongres Health communication. Z dochovaného programu se dozvíme, že mezi lektory byli PhDr. MUDr. Miroslav Krejčíř, Mgr. Jiří Jedelský nebo PhDr. Jarmila Daxnerová Kvapilová. Témata byla tedy nasnadě: Co vše je možné na první pohled zjistit o klientovi v lékárně, Stres v lékárně nebo Optimální komunikace farmaceutického asistenta. Vzpomínku Miroslava Krejčíře na začátky spolupráce se společností Health communication najdete mezi dalšími v článku BEZ SPOLUPRÁCE SE SKVĚLÝMI LIDMI SKVĚLOU AKCI NEUDĚLÁŠ! na aktuálním Magazínu. Historické fotografie z prvního brněnského kongresu si pak můžete prohlédnout na https://www.healthcomm.cz/ v oddíle ARCHIV. Ať jste již byli účastníky brněnského kongresu před 15 lety, nebo jste v té době zatím jen studovali, můžeme se opět v Brně všichni setkat toto jaro, a to v Quality Hotel Brno Exhibition Centre 9. 4. 2025, kde v jeden den proběhnou dva Pharmacy eventy - dopolední a odpolední, z nichž každý je samostatně akreditován u ČLnK.

V DUBNU V BRNĚ

Srdečně vás zveme na první, prezenční kongres roku 2025, který se bude konat 9. dubna 2025 v Brně, v Quality Hotelu Brno Exhibition Centre. Kongres bude rozdělený na dopolední a odpolední část, každá bude samostatně akreditována. Kongres je určený pro lékárníky, farmaceutické asistenty a další nelékařské zdravotnické profesionály. Opět se můžete těšit na kvalitní odborný program a na setkání s lektory, partnery i kolegy z lékáren. Registrovat se můžete již nyní na stránce organizátora: https://www.healthcomm.cz/. Při registraci můžete využít volný vstup přes kód Magazínu: MAG25BR

JUBILEJNÍ X. ON-LINE KONGRES HEALTHCOMMU

Zveme lékárníky a farmaceutické asistenty k účasti na jubilejním, desátém 3D 360° online kongresu Healthcomm Professional – BERN. Společně se od 20. března do 22. dubna 2025 podíváme do Švýcarska, speciálně do jeho hlavního města. Během 30dní můžete studovat v jedinečném konceptu kongresu ve virtuálním světě 3D prostoru. Na účastníky čeká pečlivě vybraný odborný i doprovodný program. Program kongresu bude rozdělen do dvou samostatně akreditovaných bloků přednášek, což vám umožní flexibilně si přizpůsobit účast podle vašich časových možností. Kongres se uskuteční online na platformě www.healthcomm.cz, kde se můžete již nyní zaregistrovat a získat všechny důležité informace. Pokud při registraci zadáte kód PHAR25BE, získáte bezplatný přístup.

DOPORUČUJEME