Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



HALÓ, VOLÁ LÉKÁRNÍK!



Klub lékárníků nabízí zvýhodněné hlasové a datové tarify připravené na míru pracovníkům v oblasti farmacie. Služby jsou určeny primárně pro členy ČLnK, ale také pro provozovatele a majitele lékáren, studenty farmacie, farmaceutické asistenty sdružené v ČKFA a také pro rodinné příslušníky uvedených zákazníků. 

Zeptali jsme se Petra Studenovského, ředitele společnosti Erbia Mobile s.r.o.:

Jaké další služby pro členy Klubu lékárníků společnost má, popřípadě jaké chystá v letošním roce?

Protože se blíží desáté výročí spuštění vlastní operátorské platformy, chystáme se k výraznému obnovení naší nabídky. Našim cílem je zvednout objemy poskytovaných služeb tak, aby pokrývaly potřeby účastníků na dlouho dopředu. Spolu s tím doufáme, naroste i využívání moderních technologií jako je televize nebo další streamovaná média. 

Také jsme došli k názoru, že rozšíření RCS (což je moderní obdoba SMS) dosáhlo takové míry, že je chceme zařadit do našich preferovaných komunikačních kanálů. A nakonec, do léta bychom chtěli nasadit již připravený upgrade datových balíčků v zahraničí tak, aby si klienti nemuseli v zemích mimo EU pořizovat místní SIMkartu, protože české ceny datových balíčků v zahraničí postrádají smysl jak z hlediska provozu, tak cen. Ačkoliv to tak zvenku nevypadá, jedná se o technicky velmi složité řešení, protože namísto cenové hladiny třech domácích operátorů u Roamingu náhle pracujete se všemi sítěmi a operátory na planetě.

Byl jste osobně u myšlenky založit Klubu lékárníků? Jaké milníky byste vypíchl za první dekádu existence?

Ano. Klub lékárníků byl můj nápad. Nosnou myšlenkou bylo, že množství činností, které lze dělat, a směry, kterými se vydat, přesahují možnosti stavovské komory, která jako taková má na starosti především odbornou stránku farmacie. A ukázalo se, že to byla úvaha správná. Prvním, asi nejzásadnější milník vidím moment v roce 2015, kdy jsme předchozí aktivity v telekomunikacích přesunuli na platformu virtuálního operátora, protože jsme byli už tak velcí, že se ani jiná technická a obchodní varianta nedala realizovat. Vypadalo to jako krok do neznáma, ale zvládli jsme ho lépe, než kdokoliv čekal. Že to byla správná volba se ukázalo už v roce 2018, kdy jsme dosáhli na dvojnásobek původní velikosti, to by se v původním konceptu nikdy nestalo.

Za další milník považuji také to, že některé z našich tarifů, které jsme uvolnili pro širokou veřejnost, definovaly v určitých segmentech cenovou hladinu na trhu, kdy jsme i další operátory přiměli nás cenově následovat.

V neposlední řadě jsme v loňském roce navázali spolupráci s hned několika velkými poskytovateli internetu v ČR, jako je Avonet, Grape SC, nebo Tlapnet.

Velmi důležitým aspektem, který nás provází celou dobu, je ochrana soukromí dat účastníků a rozvíjení technologických řešení pro ochranu uživatelů před telefonickými a internetovými podvody. V průběhu let jsme nasadili nebo rozvinuli všechny dostupné technologie, které chrání čísla před vysokou útratou za volání nebo internet.

Nabízíte řadu benefitů, a to i „pohotově" v reakci na nastalou skutečnost. Mám na mysli například pomoc zákazníkům v povodněmi postižených oblastech loni v září. O jakou akci šlo a měla ohlas?

Po pravdě musím přiznat, že při loňských podvodních jsme příliš neuvažovali nad tím, jaký bude mít naše akce ohlas, ale co můžeme v danou chvíli rychle a pokud možno co nejvíce efektivně udělat. Domnívám se, že největší přínos této akce byl, že lidé postižení povodněmi kromě škod nemuseli ještě řešit, že jim došla data zrovna, když se to nejméně hodí. Že všechny služby fungovaly, když je potřebovali. Podobné akce jsme měli historicky i během lockdownů při Covidu, kde byl dopad výrazně větší, protože nárůst komunikace byl skokový a dodnes nám i po těch letech ve statistikách lockdownové měsíce svítí z hlediska provozu jako rekordní.

V podobném duchu také již několik let opakujeme v zimě a v létě akci, kdy rozdáváme data zdarma k většině tarifů a zákazník kvůli tomu nemusí třeba vystoupat na Sněžku, aby nascanoval nějaký kód...  

Letos slaví společnost Health communication 15 let svých edukačních aktivit pro zaměstnance lékáren a Klub lékárníků je tradičním partnerem jejích akcí. Co vám spolupráce přináší?

V podstatě každá větší společnost v libovolném oboru nabízí nějakou formu věrnostního programu, která má zpravidla na zákazníka zcela zanedbatelný dopad, nebo je skrytou formou dalšího prodeje. Někdy se objevují i opravdu výhodné nabídky, ale splnit jejich podmínky je praktický nemožné a zákazník z nich prakticky nemá užitek. Proto jsme měli radost, že jsme ve spolupráci s Healthcommem navázali spolupráci ve sběru bodů, která je automaticky dostupná každému, nestojí nic navíc a může si ji kdykoliv vyčerpat, jak mu to vyhovuje. Stejně jako u našich ostatních akcí je tento benefit dostupný plošně a nevyžaduje nic navíc. Domníváme se, že tento typ uvažování se nám vrací v tom, že nás opouští pouze minimum zákazníků a nezanedbatelná část z těch co odešli, se k nám vrátí nedlouho poté, co je jiný operátor „vyškolí".  

Jakou službu většina Vašich klientů z řad lékárníků využívá a máte pro ně nějakou aktuální „horkou" nabídku?

Většina zákazníků využívá mobilní telefonní číslo a s jistotou můžu říct, že největší provoz je ve v rámci síti, který je zdarma. To určitě souvisí s tím, že nabízíme Neomezené volání v síti za 49 Kč, což je za tarif částka, která je 10x nižší, než vůbec začínají ceníkové ceny mobilních tarify velkých operátorů.

Kromě mobilních čísel poskytujeme TV, pevné linky a internet. Protože internet poskytujeme stejně jako většina dalších operátorů na infrastruktuře Cetinu, hlavní rozdíl je v tom, s kolika operátory na infolince musíte mluvit, abyste se dozvěděli, proč Vám něco nefunguje. U nás bez nutnosti proplétání se nabídkou hlasového automatu a přepojování z oddělení na oddělení první člověk, se kterým mluvíte, vidí stav linky a aktuální diagnostiku. A kromě toho rozumí, že když v lékárně nejde internet, poslat tam technika za tři dny, není řešení.

Co se týká aktuální nabídky, tak nyní máme v akci Neomezené volání a 30 GB dat za 449 s DPH a kromě toho na přelom května a června chystáme další výraznější úpravu naší nabídky směrem k větším datovým objemům. Desáté výročí na vlastní platformě si o to doslova říká.

*Společnost Erbia Mobile je držitelem oprávnění 3661 k poskytování telekomunikačních služeb vydaným Českým telekomunikačním úřadem. Služby jsou poskytovány v síti T-Mobile. Erbia Mobile je držitelem certifikátu ISO 9001.

Děkuji za rozhovor

Chramst

Zpět

DOBRÉ VÝSLEDKY PROJEKTU PACIENTSKÉ SPOKOJENOSTI V ČR

Ministr zdravotnictví představil 12. června výsledky mezinárodního projektu Patient Reported Indicator Surveys (PaRIS). Projekt mapuje zkušenosti a spokojenost chronicky nemocných pacientů s primární zdravotní péčí v 19 státech OECD (Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj). Česká republika v něm dosáhla nadprůměrných výsledků. Do šetření se zapojilo 4 136 českých pacientů ze 110 ordinací praktických lékařů. Mezi pacienty ve věku 45 let a více má 85,2 % alespoň jedno a 53,3% dvě a více chronických onemocnění. Až 96 % chronicky nemocných pacientů hodnotilo kvalitu péče v Česku jako dobrou. Češi uvádějí nadprůměrnou spokojenost s kvalitou péče, duševním zdravím i dlouhodobým vztahem se svými lékaři. Celkem 72 % českých pacientů uvedlo, že své fyzické zdraví hodnotí jako dobré či velmi dobré. Tento výsledek je mírně nad průměrem všech 19 zapojených zemí, který činí 70 %. Dále pak 87 % českých respondentů označilo své duševní zdraví za dobré. Průměr mezi zeměmi OECD činil 83 %, což řadí ČR mezi země s nejvyšší mírou spokojenosti v této oblasti. Více než čtyři z pěti osob (87 %) se třemi nebo více chronickými onemocněními v ČR uvádějí, že jejich léky byly v posledních 12 měsících zkontrolovány zdravotnickým pracovníkem, což je o 12 procentních bodů více, než činí průměr OECD. Český zdravotní systém vykazuje nadstandardní výsledky i v oblasti koordinace péče, ve schopnosti lékařů sladit péči o pacienta napříč různými službami.

PŘEDÁNY CENY A. MASARYKOVÉ ZA OŠETŘOVATELSTVÍ

Cena PhDr. Alice Garrigue Masarykové, udílená od roku 2022, nese jméno dcery prezidenta T. G. Masaryka, která se zasloužila o rozvoj ošetřovatelství a sociální péče u nás. Na slavnostním ceremoniálu, který se uskutečnil ve spolupráci Ministerstva zdravotnictví a Výboru pro zdravotnictví Senátu Parlamentu České republiky, předal náměstek ministra zdravotnictví Jakub Dvořáček ocenění těm, kteří svým dlouhodobým přínosem dělají dobré jméno českému ošetřovatelství. Cenu v roce 2025 získaly: prof. PhDr. Valérie Tóthová, PhD., Dr.h.c. za celoživotní akademickou a odbornou činnost v oblasti ošetřovatelství; PhDr. Martina Šochmanová, MBA za dlouholetou aktivní činnost ve vedení profesní organizace; Lenka Vaculová za výjimečné nasazení v každodenní přímé péči o pacienty, lidský přístup a trvalý přínos k důstojnosti a kvalitě poskytované zdravotní péče. Zvláštní poděkování patří rodině Jiřiny Meissnerové, která se celý profesní život s hlubokým nasazením věnovala péči o pacienty na plicním oddělení nemocnice v Krnově.

DOPORUČUJEME

TOPlist